اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سودای سیمرغ| چرا قصه «آن شب» در آمریکا می‌گذرد؟/ فیلم بیننده جهانی دارد

همیشه هر فیلمی می‌تواند در گونه و لوکیشن دیگری نیز خلق شود. یک استراتژی وجود داشته که هنرمندان خوب ایرانی بتوانند در نقاط مختلف دنیا فیلم بسازند؛ محور اصلی هم باشند.

سودای سیمرغ| چرا قصه «آن شب» در آمریکا می‌گذرد؟/ فیلم بیننده جهانی دارد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری بعد از اکران این فیلم در سینمای رسانه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، «کوروش آهاری» کارگردان «آن شب» درباره ساخت این فیلم در آمریکا گفت: من اطلاع کمی درباره فیلمسازی در ایران دارم. در آمریکا هم قوانینی وجود دارد که شما را محدود می‌کند. برای مثال ما فقط روزی دو ساعت اجازه استفاده از نوزاد در لوکیشن را داشتیم. این فیلم در حدود۲۱ روز فیلمبرداری شد. مطمئنا در ایران هم فیلمسازی مشکلات خودش را دارد.

محمد درمنش تهیه‌کننده فیلم درباره مالکیت این فیلم بیان داشت: اگر در آینده این فرصت باشد با تیم گسترده‌تری کار کنیم خروجی فیلم‌ها بهتر خواهد بود. چند نفر از دوستان با محوریت کوروش آهاری به دنبال ساخت این فیلم در آمریکا بودند. اما از آن‌جایی که مخاطب اصلی ایرانی بود و این دوستان کمی از فضای سینمای ایران دور بودند، نهایتا موجب ترکیب فعلی شد. دو تهیه‌کننده آمریکایی، من و کوروش آهاری این کار را انجام دادیم. تعامل من با کارگردان طوری بود که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم به دنبال تحمیل چیزی به‌هم هستیم.

وی درباره علت روایت این قصه در آمریکا افزود: همیشه هر فیلمی می‌تواند در گونه و لوکیشن دیگری نیز خلق شود. یک استراتژی وجود داشته که هنرمندان خوب ایرانی بتوانند در نقاط مختلف دنیا فیلم بسازند؛ محور اصلی هم باشند. برخی از بازیگران ایرانی در پروژه‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند ولی در نقش‌های فرعی حضور دارند.

کوروش آهاری هم دراین باره افزود: این داستان جا و مکان خاصی ندارد و درابتدا قرار بود در ایران روایت شود. در آمریکا به هنرمندان ایرانی بهای زیادی نمی‌دهند. ما تصمیم گرفتیم داستان یک زوج ایرانی را در آن‌جا روایت کنیم. یک دلیل دیگر این بود که بگوئیم ایرانیان مقیم آمریکا تماما در خوشی نیستند و مشکلات خودشان را هم دارند.

کارگردان «آن شب» درباره نشان دادن مصرف مواد و الکل در فیلم نیز اظهارداشت: لزوما به دنبال تاثیر خاصی برای نشان دادن مصرف موارد و الکل نبودیم. این‌ها به همراه بازی مافیا در پی موضوع پنهان‌کاری بودیم. در شبی که شخصیت‌ها در هتل هستند ما با وجدان آدم‌ها سر و کار داریم.

محمد درمنش درباره علت عدم حضور شهاب حسینی بازیگر این فیلم در نشست خبری گفت: ایشان دو مشکل شخصی داشتند. شهاب در حال تولید یک پروژه است. از طرفی به لحاظ زمانی امکان برنامه‌ریزی پیدا نکردند. قرار است در چند روز آینده آقای حسینی به ایران بیایند.

کوروش آهاری درباره شباهت فیلم‌ش با نمونه‌های مطرح خارجی بیان کرد: برخی از فیلم‌هایی که اسم برده شد را ندیده‌ام. قطعا همه فیلمسازان از هم الهام‌ می‌گیرند اما لزوما یک پلانی را دقیقا شبیه یک فیلم نساخته‌ایم. ژانر این فیلم در آمریکا وحشت شناخته نمی‌شود. بیشتر یک درام روانشناختی است. ترس فیلم‌ از درونیات خودشان است.

وی ادامه داد: هدف ما برای ساخت این فیلم بیننده جهانی بود و خوشبختانه بیننده آمریکایی هم با فیلم‌ارتباط برقرار کرده است.

نویسنده «آن شب» درباره موضوع جهان موازی در این فیلم گفت: من به این موضوع اصلا فکر نکرده بودم. علم خاصی هم در این زمینه ندارم.

محمد درمنش درباره سرمایه‌گذاران فیلم بیان کرد: نه می‌توانیم و نه ضرورتی دارد عین هالیوود فیلم بسازیم. در آمریکا به موضوعاتی که مربوط به ایران و شیعیان‌باشد برایشان بسیار جذاب است. سرمایه‌گذاران درآنجا به ندرت نگاه ایدئولوژیک دارند.

محمد درمنش درباره سرمایه‌گذاران فیلم بیان کرد: نه می‌توانیم و نه ضرورتی دارد عین هالیوود فیلم بسازیم. در آمریکا به موضوعاتی که مربوط به ایران و شیعیان‌باشد برایشان بسیار جذاب است. سرمایه‌گذاران درآنجا به ندرت نگاه ایدئولوژیک دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول